Amennyiben tetszik oldalunk, és szeretnél új hírekről, érdekességekről, akciókról értesülni, kattints a Tetszik gombra! Köszönjük!
Üdvözöljük a Csepeli Honda bontó
egyik oldalán, ez az oldal kimondottan a Honda Jazz
tulajdonosoknak, lehetséges vásárlóknak és ennek a típusnak az
érdeklődői részére készült. Igyekszünk bemutatni a modelleket és
felsorolni, milyen hibák fordulnak, fordulhatnak elő , itt szeretném
azonban kiemelni, hogy a Honda összes típusa és modellje híresen jó
minőségű és bátran javaslom , javasoljuk mindenkinek, aki magas
minőséget keres.
Most már több mint 20éve foglalkozzunk Honda alkatrészek
kereskedelmével erről bővebben itt olvashat:
www.csepelihondabonto.hu
Esetleg más Honda modellekről is
szeretne hasonló cikket olvasni, akkor kattintson a kívánt linkekre:
Amennyiben tovább klikkelt valamelyik saját további oldalunkra akkor
köszönöm, ha pedig most ezt a sort olvassa akkor is köszönöm, hogy
végigolvasta bemutatkozásunkat és hogy felkeltette érdeklődését amit
itt olvasott. Ezen dolgozunk hosszú évek óta.
Honda Jazz
A családosok álma, a népítélet győztese, autós
újságírók rajongásának tárgya, megbízhatósági statisztikák kiemelkedő vezetője,
hatalmas belsőtérrel kisautó létére. Egyszerűen nem tud senki sem rosszat
mondani rá. Mindenki elismeri. A szerelők ritkán látják, akár csak a
benzinkutasok. Igazi sikermodell a Honda kínálatában, már több mint egy évtizede
kitartóan.
Honda Jazz (city)
Az első generációt megelőző általunk szintén Jazz-nek ismert modell 1981 - 1986
TURBO:
Az első generáció igazából nem is az első,
inkább tekinthető a Jazz "kategória" őseként, ám nálunk mégis Honda Jazzként
került piacra. Ennek egyszerű az oka: Az Opel birtokolta a City nevet (Opel
Kadett City), ezért nem kívánták Honda City néven forgalomba helyezni Európában.
Eredetileg ez a modell egy Honda City. A tervező mérnököket az inspirálta, hogy
egy felnőtt ember is elférjen kényelmesen egy kisméretű autóban, rengeteg
tároló hellyel, és kis fogyasztással. Ezek a kisméretű autók egyébként a "kei-car"
néven elhíresült csoportba tartoznak. Hogy mi az? A Japán adózási rendszer
nagyban befolyásolta a járműiparukat, hogy kis ccm, kis méretű autókat
gyártsanak, hiszen az adózás ezeknek megfelelően volt kitalálva (méret és ccm),
és ezeket előszeretettel játszották ki a Japán gyárak. (Bár ez nem a kirívó
példányok egyike, mert ott inkább a Honda Beat 656ccm motorjával versenyez 65
lóerejével.) Ez nekünk csak jó, hiszen így jöhettek létre olyan mérnöki csodák,
mint az 1liter/100Le teljesítmény a vtec szívó motorokból. Visszatérve a
Jazz-re, vagyis a Cityre ez a modell egy igen felkapott darab volt Japán
piacokon, de még Európában is kedvelt volt. Motorháztető alatt egy 1231ccm ER
kódú 8 szelepes SOHC motor volt található, mely Európában 45 illetve 56 lóerős
(főleg utóbbi) kivitelben volt elérhető. Az autó egyébként 4-5 sebességes kézi
valamint hondamatic automata váltóval is elérhető volt. Érdekesség, hogy ebből
készült japánban cabrio illetve Turbós változat. Utóbbi 100 illetve
intercoolerrel 110 lóerővel, ugyan ezzel a motor blokkal.
Nálunk ismert motor(ok)
|
Jazz
45 - 56 |
Turbo |
Turbo II (InterCooler) |
Lökettérfogata |
1231ccm |
1231ccm |
1231ccm |
Teljesítménye |
45Le / 4500rpm
56Le / 5000rpm |
100Le / 5500rpm |
Le / 00rpm
|
Súly |
640-705kg |
700kg |
810kg |
Gyorsulása 0-100: |
17s 45
12.9s 56 |
8.7s |
8.6s |
Sűrítési arány: |
10.2:1 |
7.5:1 |
7.6:1 |
Méret: |
3380/1570/1460mm
|
Átlagfogyasztás: |
5-6liter |
10 liter |
10 liter |
|
|
|
|
Honda Jazz
Az első generáció 2001(-2002) - 2008
Ez már az a Jazz, ami annak is született, és
hivatalosan az első generáció, mely egyben megteremtette a kompakt egyterűek
világát. Amerikában pl Honda Fit néven került a piacra. Európában főként az 1.2
literes i-DSI 1246ccm 78Le és "1.4 literes" (inkább 1.3)
i-DSI 1339ccm 83Le
motorral volt kapható. Más piacokon 1.5 literes
i-DSI (90hp) valamint
VTEC
(110Le) motorral is kapható volt, utóbbival főleg Japán belpiacon, de ott. De mi
is ez a
i-DSI ( intelligent dual & sequential ingnition )? A Honda ezeknél a
motoroknál hengerenként nem egy, hanem kettő darab gyújtógyertyát (és gyújtó
trafót) használt, és nem csak, hogy egyszerre két gyertya gyújtja be a
keveréket, de még eltérő sorrendben is adnak szikrát a fordulatszám
függvényében. Ezzel a Honda már tíz évre előre teljesítette a környezetvédelmi
normákat, a fogyasztásról nem is beszélve. Nagyon ügyeltek a tervezők, a belső
tér teljes kihasználására, még ebben a modellben az üzemanyag tank a vezető ülés
alá került. A belső tere olyan egyszerűen variálható és tágas, hogy azonnal a
családosok kedvence lett. A totalcar oldalán a népítéletet vezette mindig az
első helyen, hogy a legjobb autó a tulajdonosok szerint. Persze világszinten is
egy keresett, megbízható, több díjat nyert modell lett. A hátsó ülések
ledöntésével a (gyárilag sem kicsi 380 literes) raktere a korbeli kombikat is
megszégyenítette 1323 literjével. Ülései kényelmesek minden méretű ember
számára, a rakodási lehetőségek pedig mondhatni végtelenek. Megbízhatóságára
minden autószerelő esküszik, hiszen többnyire csak kopó alkatrészek cseréjét
igényli. Fogyasztása parádés a kombinált mérés szerinti 5.5 literrel, ami nem
csak egy száraz katalógus adat... tényleg tudja hozni az ígért értékeket...
Felszereltségét tekintve az autóba minden földi jó rendelhető volt a
kategóriához mérten, mint a klíima, abs (széria), több légzsák(széria),
elektromos csomag (ablakok, tükrök), automata fokozatmentes (CVT) váltó is....
Elmondható, hogy egy igazi sikermodell, mely máig képes őrizni minden értékét,
és ezt használt piaci értéke is alátámasztja. Mert bár nem olcsó még használtan
sem, de gondunk biztos nem lesz vele, nem hiába tette ki a Honda eladásainak
közel egyharmadát.
Nálunk ismert motor(ok)
|
1.2 |
1.4 |
Lökettérfogata |
1246ccm |
1ccm |
Teljesítménye |
78Le / 5700rpm |
83Le / 00rpm |
Súly |
1071-1139kg |
1048-1118kg |
Gyorsulása 0-100: |
13.4s |
12s |
Sűrítési arány: |
10.8:1 |
10.8:1 |
Méret: |
4ajtó: 3830/1675/1525mm
|
Átlagfogyasztás: |
5.5 liter |
5.7 liter |
|
|
|
Honda Jazz
A második generáció 2008 - 2013
Hybrid
Jó Japán szokáshoz híven a tökéletest is
tovább faragták finomították, ügyelve, hogy még jobb legyen, még jobban
szerethető. Így készült el a sikerszéria második generációja, mely bár 2007-ben
került bemutatásra ( Tokyo Motor Show keretein belül ), de hozzánk 2008 közepén
jutott el. Már az első évben elnyerte a Japán év autója díjat. A külsőn kívül az
alváz is megújult, és még hosszabb tengelytávval került forgalomba, ami
természetesen a belsőtér növekedésével is járt, ami csak minimálisan (fél
köbméter) csökkentette a hátsó rakteret. Az ülések könnyű rendezését még tovább
finomították, a fejtámlák és a szerkezet módosításával. Hozzánk két motorral
érkezett, ami újdonság, hogy ezek már
i-VTEC
erőforrások. Az 1.2 literes 1198ccm
motor 90 lóerős, és 5.3 literes átlagfogyasztást tud felmutatni, a nagyobb
testvér ami már szintén 1.339ccm létére 1.4 literesként van értékesítve, 100
lóerős motorral került a szalonokba. Persze egyéb piacokon az 1.5 literes
i-VTEC
117 lóerős motorral és összkerekes (4WD) kivitelben is elérhető.
Amerikában és Ázsiában továbbra is Fit néven fut a modell. Érdemes megemlíteni,
hogy a karosszéria nem csak nagyobb, szebb lett, de sokkal merevebb is elődjéhez
mérten... másfélszer akkora szerkezeti merevséget pródukálva. Persze egyéb
újdonságok is bekerültek, hiszen a felszereltségét tekintve megint csak elérhető
minden ami a kategóriájában elvárható: elektromos csomag, abs, oldal és
függönylégzsákok, menetstabilizáló (VSA), aktív fejtámlák, ABS, Elektronikus
fékerő elosztó, ISOFix, ködlámpa, navigáció és több hangszórós mp3 as
multimédia, panoráma napfénytető, ködfényszóró, tempomat, elektromos ülések,
behajló tükrök, bőrkormány, digitális klíma, hűthető kesztyűtartó. Opcionálisan
CVT automata fokozatmentes váltóval is. Az egész autóról elmondható, hogy jobb
lett, és ugyan úgy a családosok kedvence, akik egy kis városi autót keresnek jó
belsőtér kihasználhatósággal, mellyel egy nagyobb árú szállítása sem lehetetlen,
mindezt a Honda által tervezett megbízható benzinmotorokkal, kategóriájában a
dízeleket megszégyenítő fogyasztással, megbízhatósággal, dinamikával, és persze
a vezetési élménnyel.
További érdekesség, és mérföldkő, hogy a Honda készített a Jazz-nek is egy
Hybrid változatot, és nálunk is kapható, Honda Jazz Hybrid néven. Könnyű
felismerni az utakon, hiszen élénk zöld fényezést kapnak ezek a modellek. A
Hondára jellemző, saját fejlesztésű
IMA hybrid rendszerüket installálták az
autóba. Azaz egy benzines erőforrást egy elektromotor segít ki, az éppen
igényelt teljesítménynek megfelelően. Fogyasztása hihetetlen alacsony a Hybrid
modellnek: 4.5 liter vegyes, ami a Hondához híven nem csak katalógus adat, sőt
sokan még ez alá is képesek menni átlagban. Ezt amúgy a belső kijelzőn
elhelyezett virág szimbólumok segítik, melyek a vezetés stílusától függően
rajzolódnak ki a kijelzőre, és minél több a virág, annál takarékosabban
vezetünk, ráadásul a kilométer óra is zöld világításra várt ha nagyon
takarékosak vagyunk. elsőre mókásan hangzik, ám a tulajok tapasztalata szerint,
tényleg "nevelő" hatása van. Benzines motorja az 1.4 literesből származik, és
ezt segíti ki az
IMA rendszer, ezért nyomatéka 167Nm-re gyarapodott. A vezetési
élményt pedig fokozza a kormányról kapcsolható félautomata váltó (i-SHIFT)
Nálunk ismert motor(ok)
|
1.2 |
1.4 |
Jazz Hybrid 1.4 |
Lökettérfogata |
1198ccm |
1339ccm |
1339ccm |
Teljesítménye |
90Le / 6000rpm |
99Le / 6000rpm |
98Le / 5500rpm
|
Súly |
1129-1141kg |
1133-1163kg |
1250kg |
Gyorsulása 0-100: |
12.5s |
11.5s CVT: 12.8s |
12.1s |
Sűrítési arány: |
10.5:1 |
10.5:1 |
10.8:1 |
Méret: |
3900/1695/1525mm
|
Átlagfogyasztás: |
5.3 liter |
5.5 liter |
4.5 liter |
|
|
|
|
Honda Jazz
A harmadik generáció 2013 - napjainkig
Harmadik generáció elsőként 2013-ban
mutatkozott be Japánban és Amrirkában a szokásos Fit név alatt. Érdekesség, hogy
alváza egyezik a HR-V második generációjával, így a Jazz is nagyobb lett mind
elődje. A gyártástechnológiában is történt előrelépés, ugyanis az autó tömegének
27%-át magas szakítószilárdságú acél teszi ki, mely nem csak az ütközéskor jön
jól, illetve a karosszéria merevségét javítja, de a súlyt is csökkenti.
Igyekeztek tervezésekor figyelni arra, hogy a tökéletes receptet ne rontsák el,
csak finomítsanak az elődön, így például a bravúros ülés megoldás (magic sat
megmaradtak, akárcsak a központba helyezett üzemanyag tank is. A kisautónak
igazán nagyautós felszereltség jutott, hiszen az adpatv tempomattól kezdve, a
bluetooth kihangosításon át, a Honda Connect multimédiáig minden elérhető. De
van itt LED fényszóró is, guminyomás ellenörző, automata fényszórók. A legtöbb
piacon két motorral érhető el,m az 1.3 és 1.5 i-VTEC benzines motorokkal (102 és
130Le) de Ázsiában a hybrid változathoz egy 1.5 literes Atkinson ciklusú motor
is kapcsolódik, illetve Indiában létezi 1.5 i-DTEC dízel motors változat is! Az
utóbbi két motor felénk nem elérhető természetesen. Váltók terén elérhető a CVT
fokozatmentes automata és egy 6 sebességes manuális váltó is. A már korábban
említett hybrid mellé egy félautomata duplakuplungos (DCT) 7 sebességes is
tartozik.
Nálunk ismert motor(ok)
|
1.3
i-VTEC |
1.5 i-VTEC |
Lökettérfogata |
1318ccm |
1498ccm |
Teljesítménye |
102Le / 6000rpm |
130Le / 6600rpm |
Súly |
998-1035kg |
1049-1061kg |
Gyorsulása 0-100: |
11.2s manuális
12s automata |
8,7s
manuális
10s automata |
Sűrítési arány: |
10.8:1 |
10.5:1 |
Méret: |
4028/1980/1525mm
|
Átlagfogyasztás: |
4.7-5.1 liter |
5.4-5.9 liter |
|
|
|
|